Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

CLA - Fine Linjer

Mål

Gjøre Mercedes-Benz CLA Shooting Brake interessant for yngre mennesker som kanskje ikke ser Mercedes-Benz som et alternativ i utgangspunktet. Formidle bilens utseende og attributter på en mindre insisterende måte enn man gjerne opplever i bilbransjen.

Video

Beskrivelse

CLA Shooting Brake går for å ha estetisk fine linjer. Disse linjene har i tillegg en funksjon utover å bare se bra ut. Lavere motstand og utslipp, samt økt komfort er noen av fordelene som kan knyttes direkte til bilens utseende. Gjennom å engasjere flinke og anerkjente illustratører til å forsterke begrepet ‘fine linjer’ ønsket vi å nå en ung og urban målgruppe som Mercedes-Benz normalt sliter med å nå frem til.

Effekt

Filmen hadde mer 500.000 visninger i sosiale medier. Mer enn 2 millioner unike brukere har sett bannerannonsene for filmene – med en klikkrate på hele 0,88. Kampanjen har dessuten bidratt til kraftig økning i trafikk og konverteringer fra Google.

I august solgte CLA 26 % flere biler enn i tilsvarende periode året før. Mercedes-Benz hadde i samme periode en all time high markedsandel på 6,7 %.

Andre involverte

Futatsu:
Sigurd Solberg, Kristoffer Reppen, Fabrice Bats, Thomas Mantor, Sonja Njølstad, Svein Larsen, Håkon Mathiesen, Anders Pedersen, Magnus Owe

Illustratører:
Peter-John de Villiers (byHands)
Uglylogo/Frode Skaren (byHands)
Karine Faou (Tundra)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012