Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Tampen Brenner

Mål

Folk elsker å gå med nesa i mobilen. Målet var derfor å lagde et spill som gjorde at folk kunne gå med nesa i mobilen og samtidig snuble over gratis pizza. Nærmere bestemt pizzaen Brennheit som var helten i en tilbudskampanje Dolly Dimple's hadde i april 2016.

Hvordan? Jo, ved å gjøre en god gammeldags barnelek om til en ultramoderne pizzajakt.

Video

Beskrivelse

Spillet var kjempeenkelt: Bruke mobilen til å finne en pizza innen en radius av 400 meter fra der du befant deg. Du fikk 15 minutter til rådighet, men ingen hjelp fra verken kart eller nåler. Den enste hjelpen du fikk var enten ”Kaldere” eller ”varmere”. Premien var selvfølgelig en rykende fersk Brennheit og hver dag la vi ut 100 pizzaer i sosiale medier.

Effekt

Antall unike besøkende: 9 382
Antall besøk totalt: 16 344
Prosent som kom tilbake til siden etter første besøk: 45%
Antall pizzajakter: 1609
Antall pizzaer funnet: 700
Gjennomsnittlig tid brukt per besøk: 3 min 36 sek
Antall sidevisninger per besøk: 14,4

Andre involverte

Kasper Amundsen Tuvnes - AD
Øistein Markus Holm - Tekst
Jens Bjørklund - AD
Magnus Høgberg Hanse - AD
Pål Høyer-Andreassen - Tekst
Rune Roalsvig - Rådgiver
Ellen Sørnes Hilleren - Prosjektleder
Derek Ercolano - Designer
Edel Drage - Designer
Erlend Dal Sakshaug - film
Man vs. Internet – Produksjon

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012