Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

25 grunner

Mål

Sørge for flere tv-seere til kvalifiseringskampen mellom Norge og Tyskland på TVNorge.

Video

Beskrivelse

Vi ønsket å skape engasjement i forkant av kampen som gikk utover hva tradisjonelle reklameplakater og obligatorisk pressedekning makter å gjøre. Ved å la folk involvere seg rundt kampen i sosiale medier, fikk vi budskapet spredt på måter som ikke er mulig med betalt reklame.

Effekt

Kampen trakk i snitt 651 000 seere til TVNorge. Hvor mange av disse som skyldtes vår kampanje, er selvfølgelig umulig å si. Men #25grunner genererte i alle fall ekstra oppmerksomhet i en rekke norske og tyske aviser, samt omfattende spredning og engasjement i sosiale medier. Kampanjen ble også brukt aktivt av TVNorge i sin promotering av kampen.

Andre involverte

Sigurd Solberg, Kristoffer Reppen, William Grøslie, Håkon Mathiesen, Niri Von Bøyesen, Svein Larsen, Annikken Tangen Bekkedal

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012