Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Viking - Nature Launch

Mål

I forbindelse med lansering av årets vårkolleksjon og ny nettbutikk, ønsket Viking Footwear en aktivitet som engasjerte og aktiverte forbrukerene.

Viking Footwear eksisterer for å få folk ut i naturen. Så hva er vel mer naturlig enn å lansere skoene der de hører hjemme?

Video

Beskrivelse

Nature Launch var en digitalt orienteringstur, basert på geocaching. Det ble satt opp digitale poster i skogsområdene rundt de største norske byene. På naturelaunch.no kunne man finne postene på kartet og lete seg frem. Hver post hadde ulikt innhold som poeng og rabatter, og utvalgte poster inneholdt gratis tursko fra Viking. Disse postene ble plassert i terreng som passet skomodellens bruksområde. Poengene man samlet underveis gjorde at man deltok i trekningen av hovedpremien - en unik tur i den norske fjellheimen levert av DNT.

Effekt

Kampanjen leverte over all forventing. Nærmere 1000 registrerte deltagere og 5950 poster ble funnet.

Andre involverte

Pol:
Martin Ruge - Kreatør
Ine Bryhn - Kreatør
Christian Lauritzen - Designer
Andrea Engum - Designer
Kjetil Botten Skogly - Konsulent
Lise Schelvan - Prosjektleder

Apt:
Martin Klausen - Designer
Anders Stalheim Øfsdal - Utvikler
Christopher Aalholm - Utvikler
Linda Tillier - Prosjektleder

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012