Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

7 Land

Mål

Rekruttere nye spillere til Norsk Tipping i alderen 18-25 år.

Video

Beskrivelse

Høsten 2016 skulle Norsk Tipping rekruttere nye spillere i alderen 18-25 år. En eventyrlysten målgruppe, som ikke har etablerte spillvaner hos Norsk Tipping. Derfor gjorde vi første spill litt enklere og premien litt mer spontan.

Vi byttet ut tall med land på lottokulene. Syv land ble trukket ut, og de som hadde syv rette land var med i trekningen av en rundreise for to, til nettopp de syv valgte landene.

Hos kommisjonær eller på norsk-tipping.no/7land.no kunne man sette sammen sin egen reiserekke ved å velge syv av femten land, og for at bidraget skulle være gyldig måtte man registrere seg som spiller hos Norsk Tipping.

Kampanjen ble kommunisert gjennom Facebook, bannerannonser, hos kommisjonær og på radio.

Effekt

68 000 deltakere, og 49% av de nye spillerne i kampanjeperioden var mellom 18 og 25 år.

Andre involverte

Thea Breili - Kreatør
Christoffer Ronten - Kreatør
Cecce Bråten - Design/utvikler
Eiliv Gunleiksrud - Design
Rune Sandnes - Utvikler
Torbjørn Aksdal - Planner
Håkon Fretheim - Produsent/Rådgiver
Sverre Midttun - Rådgiver
Nanna Grønli - Prosjektleder
Retail Energy - Retail
Jon Arne Berg/Byhands - Illustrasjon

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012