Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

Kjenner du forsikringsselskapet ditt?

Mål

Få bankkunder i SpareBank 1 til å også bli forsikringskunder.

Video

Beskrivelse

For å lage reklame på Facebook, tok vi utgangspunkt i noe de aller fleste som er på Facebook har; venner.
Først fant vi 4 personer med mange venner på Facebook. Vi gikk gjennom vennelistene deres og fant personene de hadde minst til felles med og minst mulig kontakt med. Deretter satte vi opp et møte mellom dem.
Dette møtet brukte vi som et bilde på det forholdet mange har til forsikringsselskapet sitt. Kanskje det ikke er så nært som du kanskje tror og at det derfor kan være lurt å flytte forsikringene til noen som kjenner deg fra før, nemlig banken din.

Effekt

Kampanjen ble i hovedsak laget for å gå på Facebook, men nedklipp av filmene har også vært vist på tv og som prerolls på nettaviser.
Kampanjen er ikke avsluttet, men per dd (uke 47) har SpareBank 1 en økning av bankkunder som også blir forsikringskunder på 10% sammenlignet med 2015.

Andre involverte

Ola Øvrelid tekstforfatter
Torkel Bjørnstad Sveen AD
Bjørn Polmar konsulent
Kamilla Ellingsen designer
Aram Zarkoob prosjektleder

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012