Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

LITAGO MØØSTERGRAD

Mål

Litago ønsket seg en kampanje til skolestart. Oppgaven var å styrke Litago sitt brand i målgruppen 15-25 år.

Video

Beskrivelse

I arbeidet vårt med Litago har vi etterhvert etablert et motto: "Se verden med Litago-briller". Kort fortalt handler dette om å ha et sjarmerende skråblikk på det aller meste, og at dette også gjenspeiles i kommunikasjonen. Litago sin skolestartkampanje var derfor intet unntak. Istedenfor å rulle ut en tradisjonell skolestartkampanje, bestemte vi oss derfor heller for å lage vårt helt eget studie. Et uhøytidelig og morsomt fag, som skulle inspirere folk til å bruke fantasien litt mer i hverdagen. Nemlig en Litago Møøstergrad. Møøstergraden bestod av fire moduler, fordelt utover et fire uker langt semester (+ en uke rekruttering forkant). Mediemessig ble kampanjen skreddersydd til målgruppa. All undervisning og veiledning foregikk på Snapchat, mens det ble gitt lekseprøver og eksamen på Facebook. Instagram fungerte primært som en annonsekanal. Eneste støttekanal til sosial medier var utendørs i de store byene.

Effekt

Annonsene ble målrettet mot personer i alderen 15-25, samt eksisterende fans. I løpet av kampanjeperioden økte antall følgere på Snapchat 1423, til over 6400. Kampanjen fikk en betalt rekkevidde på 847 485 unike individer i målgruppa, og det ble generert opp mot en halv million videoavspillinger av reklamen for studiet. Gjennomsnittlig seertid per avspilling var hele 26 sekunder. Samt at kampanjen også ga Litago en pangstart for annonsering på Instagram (Over 16 840 likerklikk på 3 poster, alt med et relativt beskjedent budsjett).

Andre involverte

Team hos SMFB
Kreatører: Hans Magne Ekre, Alexander Gjersøe, Hans Martin Rønneseth, Morten Borgestad. Prosjektleder: Tuva Dyrnes. Konsulent: Lars Istre og Torstein Drogseth. Design: Magnus Snickars. Film Director: Arnar Halldorsson. Digital Rådgiver: Christoffer Lorang Dahl.

Team hos SMFB ENGiNE
Digital Consultant: Christian Raae
Digital Project Manager: Birgitte Christensen. Content Manager: Anni Othilia Eliassen. Social Media Manager: Miriam Tangen Wang

Illustratør: Christine Betten.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012