Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

The season of giving

Mål

Å lage en julefilm som appellerer til Bik Bok sin kundegruppe, jenter 16-25 år.
Vi ønsket å utfordre jenters måte å kommunisere på ved å gjennomføre et sosialt eksperiment som flyttet de korte, digitale kommentarene og emojiene til den virkelige verden.

Video

Beskrivelse

Ser man på unge jenters Instagram og Facebook-profiler er det få ord og som brukes for å beskrive noe. Emojis og korte kommentarer som ”HOT, Babe! Søta <3 <3 <3 osv. er deres måte å gi komplimenter på. Vi fant dette fenomenet interessant og ønsket at Bik Bok skulle gjøre et sosialt eksperiment: Hvordan ville jenter som lever i den digitale verden reagere på ”gammeldagse” komplimenter ansikt til ansikt?

Effekt

Bik Bok har over 400.000 følgere på Instagram og drøye 200.000 fans på Facebook. Som en stor aktør på sosiale medier ønsket de å utnytte denne posisjonen til å minne jenter på å være snille med hverandre, ikke bare på digitale flater, men også i den virkelige verden.

Filmen ble laget for sosiale medier og ble svært godt mottatt blant målgruppen, samt plukket opp av ulike moteblogger.

Andre involverte

Kreatør: Ine Bryhn
Kreatør: Martin Ruge
Designer: Ole Jakob Bøe Skattum
Prosjektleder: Elle-Beth Lønnestad
Prosjektleder: Emma Karlsson
Konsulent: Kjetil Botten Skogly
Regi: Thea Hvistendahl
Produsent: Halvor Lid

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012